S Bočis na lyžích

9.3.  jsme vyrazili opět na Lipno, ale tentokrát na lyže. Asi v pět hodin odpoledne jsme vyrazili vlakem do Českých Budějovic a poté autobusem do Krumlova. Z Krumlova jsme jeli autobusem rovou k nám do penzionu.

K večeři jsme si dali pizzu a hráli jsme hry. Poté, co jsme se společensky unavili, šli jsme spát. Další den jsme posbírali vaky a vyrazili na sjezdovku. Všichni dohromady jsme měli hromadného instruktora, který s námi lyžoval od rána až do odpoledne. Oběd jsme si dali v restauraci pod sjezdovkou a naučili jsme se několik triků na lyžích. Zatímco my jsme lyžovali, Bočis stihla nakoupit potřebné suroviny na večeři. S Kubou (s naším instrukturem) jsme se naučili například „hodiny“(otočení o 360 stupňů za jízdy) nebo jsme v snowparku jezdili přes bedny a zaskákali na skokáncích. Sníh sice nebyl nic moc, ale zalyžovali jsme si. K večeři jsme si udělali toto:

Ráno v neděli jsme vyrazili do Aquaworldu Lipno. Měli jsme sice trochu komplikace se zavazadly, ale nakonec jsme to vyřešili. Krásně jsme si zaplavali a vypravili jsme se na cestu k našim domovům. V Českých Budějovicích jsme si dali zravý oběd a vyrazili vlakem směrem do Prahy. Dorazli jsme v 18:57.

S láskou ke svým čtenářům sepsali:

Filip Troníček a Vladimír Svoboda

S Puťákem na Šumavě

Druhý puťák se uskutečnil 5.1-7.1, tentokrát jsme se vypravili objevovat krásy Šumavy.

Hned první ráno jsme vyrazili na výpravu, jejíž cílem byla místní samoobsluha, kde jsme si nakoupili snídani a zásoby na další den. Odtud jsme se za pomoci taxíku přesunuli na vlakovou stanici. Po nedávno zprovozněné šumavské vlakové lince společnosti GW train jsme dojeli do Černého Kříže, což je osada sčítající 16 obyvatel. Zde jsme si prohlédli zimní krajinu podél řeky Studená Vltava a vlakem pokračovali do Nového Údolí. A jelikož jsme se nacházeli u hranic, rozhodli jsme se naše Německé sousedy navštívit. Došli jsme do obce Haidmühle a po obědě jsme se prošli až do Stožce, kde jsme nastoupili na vlak, dojeli do Lipna a zakončili den večeří.

Druhý den jsme se šli podívat na Stezku korunami stromů. Pochod jsme si velmi užili, ačkoliv jsme přes mlhu nic neviděli. Po nakoupení suvenýrů, jsme už jenom se smutkem dojeli do Českých Budějovic a odtud zpět do Prahy.

I přes studené počasí byl výlet krásný zážitek, užili jsme si hodně zábavy, ať už při pochodu, nebo v chatě. Všem se nám tu moc líbilo a těšíme se, až Lipno navštívíme znovu.

Karin Miklóšová

S puťákem v Jizerkách

Dne 21. a 22. října jsme se s cestovatelským kroužkem vydali do Hejnic v Jizerských horách.
První den jsme se šli podívat směrem k hoře Smrk. Smrk je nejvyšší horou v celých Jizerských horách (1124 m n. m.). Je součásti CHKO Jizerské hory a nachází se na pomezí s Polskem. V jeho okolí je mnoho single-trackových tratí. Poblíž se také rozkládá, byť malé, ale malebné lázeňské městečko Libverda, do kterého jezdila „smetánka“ z celé Evropy. Zde se nám velmi líbilo. Kolem Libverdy se nachází spousta vyhlídek na toto klidné údolí. V Hejnicích se také nalézá největší chrám, zasvěcený panně Marii, v celém Frýdlantsku. Je zde k vidění gotická replika Černé Madony ze 14. století.
Druhý den jsme se po dobré snídani domluvili dojít a podívat se na vodopády na Černém potoce. Tyto vodopády se nachází v NPR Jizerskohorské bučiny. Pozorovali jsme na potoce meandry (klikatící se vodní tok). Po odpočinku u vodopádů jsme se rozhodli sejít do údolí do Bílého Potoka. Odtud jsme pak jeli vlakem do Oldřichova. Zde jsme navštívili Ekofarmu a poobědvali jsme. Poté jsme se vydali do Liberce, odkud nám jel autobus do Prahy.
Všem se nám výlet moc líbil a užili jsme si i společnou přípravu večeře. Po celou dobu panovala příjemná atmosféra a krásné počasí. Všichni jsme se dobře bavili a už se moc těšíme na další společné putovaní. Příště po Kutnohorsku 24. – 25. 11.